9.3.2020 Työsuhdeautoilijaa ei tueta verotuksella
Yleinen harhaluulo on, että vapaa autoetu on työsuhdeautoilijalle niin sanottu ilmainen lounas. Onko näin? Tero Kallio pohtii asiaa Verkkouutisten blogissaan.
9.1.2020 Tästäkö autoveron korvaaja?
Kilometrivero voisi tulla korvaamaan ensivaiheessa autoveron ja ajoneuvoveron, kirjoittaa Tero Kallio Verkkouutisten blogissaan.
5.12.2019 Vanhojen autojen muuttaminen kaasulla toimiviksi on tehoton tapa vähentää liikenteen päästöjä
Konversiotuet eivät nopeuta autokannan kiertoa, vaan hidastavat sitä entisestään, Autotuojat ja -teollisuus ry:n Tero Kallio kirjoittaa Kauppalehdessä.
23.10.2019 Polttoaineiden myyntilupa on kuin huono vero
Radikaalit avaukset ovat myrkkyä 45 000 suomalaista työllistävälle autoalalle, arvioi Autotuojien toimitusjohtaja Verkkouutisten blogissaan.
11.10.2019 Käytettyjen autojen tuonnin kasvu on ongelma
Autoala vastaa Tekniikan maailman kolumniin käytettyjen autojen tuonnista
29.8.2019 Autoalan huoli käytettyjen autojen tuonnin kasvusta on aito
Autoverotuksen takia EU:n sisämarkkinoiden toiminta on kääntynyt Suomea vastaan, kirjoittavat Tero Kallio ja Hanna Kalenoja Kauppalehdessä.
19.8.2019 Autovero vie ostajan ulkomaille
Kaivattu autoverouudistus tulisi toteuttaa tiukassa poliittisessa ohjauksessa virkamiesvalmisteluna, kirjoittaa Autotuojat ja -teollisuus ry:n toimitusjohtaja Tero Kallio Verkkouutisten blogissaan.
7.7.2019 Muovipullon uusi elämä auton materiaalina
Autoteollisuus on tärkeä uusiomuovin käyttäjä, sillä autojen raaka-aineena voidaan usein hyödyntää myös uusiomuoviraaka-aineita, jotka eivät sovellu esimerkiksi elintarvikepakkauksiin. Autonvalmistajat ovat viime vuosina pyrkineet etsimään uusia käyttökohteita kierrätetylle muovimateriaalille ja myös biomuovit tekevät tuloaan autoteollisuuden materiaaleiksi.
23.4.2019 Miten pääsemme hiilineutraaliin liikenteeseen? Autovero pois ja romutuspalkkio säännölliseksi
Vuonna 2020 nähdään ensimmäinen suurempi kasvu täyssähkön menekissä, koska autonvalmistajien on pakko saavuttaa niille asetetut – miljardisakoilla ryyditetyt – 95 g/km-päästörajat, arvioi Tero Kallio Kauppalehden vieraskolumnissaan.