rss Blogeja ja kolumneja

9.3.2020 Työsuhdeautoilijaa ei tueta verotuksella

Yleinen harhaluulo on, että vapaa autoetu on työsuhdeautoilijalle niin sanottu ilmainen lounas. Onko näin? Tero Kallio pohtii asiaa Verkkouutisten blogissaan.

Lue lisää


9.1.2020 Tästäkö autoveron korvaaja?

Kilometrivero voisi tulla korvaamaan ensivaiheessa autoveron ja ajoneuvoveron, kirjoittaa Tero Kallio Verkkouutisten blogissaan.

Lue lisää


5.12.2019 Vanhojen autojen muuttaminen kaasulla toimiviksi on tehoton tapa vähentää liikenteen päästöjä

Konversiotuet eivät nopeuta autokannan kiertoa, vaan hidastavat sitä entisestään, Autotuojat ja -teollisuus ry:n Tero Kallio kirjoittaa Kauppalehdessä.

Lue lisää


23.10.2019 Polttoaineiden myyntilupa on kuin huono vero

Radikaalit avaukset ovat myrkkyä 45 000 suomalaista työllistävälle autoalalle, arvioi Autotuojien toimitusjohtaja Verkkouutisten blogissaan.

Lue lisää


11.10.2019 Käytettyjen autojen tuonnin kasvu on ongelma

Autoala vastaa Tekniikan maailman kolumniin käytettyjen autojen tuonnista

Lue lisää



29.8.2019 Autoalan huoli käytettyjen autojen tuonnin kasvusta on aito

Autoverotuksen takia EU:n sisämarkkinoiden toiminta on kääntynyt Suomea vastaan, kirjoittavat Tero Kallio ja Hanna Kalenoja Kauppalehdessä.

Lue lisää


19.8.2019 Autovero vie ostajan ulkomaille

Kaivattu autoverouudistus tulisi toteuttaa tiukassa poliittisessa ohjauksessa virkamiesvalmisteluna, kirjoittaa Autotuojat ja -teollisuus ry:n toimitusjohtaja Tero Kallio Verkkouutisten blogissaan.

Lue lisää


7.7.2019 Muovipullon uusi elämä auton materiaalina

Autoteollisuus on tärkeä uusiomuovin käyttäjä, sillä autojen raaka-aineena voidaan usein hyödyntää myös uusiomuoviraaka-aineita, jotka eivät sovellu esimerkiksi elintarvikepakkauksiin. Autonvalmistajat ovat viime vuosina pyrkineet etsimään uusia käyttökohteita kierrätetylle muovimateriaalille ja myös biomuovit tekevät tuloaan autoteollisuuden materiaaleiksi.

Lue lisää


23.4.2019 Miten pääsemme hiilineutraaliin liikenteeseen? Autovero pois ja romutuspalkkio säännölliseksi

Vuonna 2020 nähdään ensimmäinen suurempi kasvu täyssähkön menekissä, koska autonvalmistajien on pakko saavuttaa niille asetetut – miljardisakoilla ryyditetyt – 95 g/km-päästörajat, arvioi Tero Kallio Kauppalehden vieraskolumnissaan.

Lue lisää


Edelliset Seuraavat