Huoltamaton auto on riski liikenteessä, ja huoltojen karsimisesta tehdyt säästöt voivat jäädä lyhytaikaisiksi, sanoo LähiTapiolan johtaja Tapani Alaviiri. Autoalan mukaan huolloista nipistäminen näkyy myös käytettyjen autojen kaupan puolella, kun korjauskustannusten vastuukysymyksistä riidellään kaupan jälkeen.
16.12.2021 Vain tämä estäisi massiiviset polttoaineen hinnan korotukset
Nykyisen tai viimeistään seuraavan hallituksen on valittava kepin ja porkkanan välillä, kirjoittaa Tero Kallio Verkkouutisten blogissaan.
13.7.2021 Suomi on lipunut Itä-Eurooppaan käytettyjen autojen tuonnissa
Käytettyjen autojen tuonti on kiihtymässä. Taustalla kannustaa muun muassa autovero, kirjoittaa Tero Kallio Verkkouutisten blogissaan.
27.5.2021 Miksi pyöräkulttuurimme on niin alkeellista?
Tero Kallio ehdottaa blogissaan lääkkeeksi promillerajaa tai matalampaa puuttumiskynnystä.
24.4.2021 Suomeenkin ruotsalainen autonhankinnan bonus?
Ruotsalainen malli mahdollistaisi autoveron poiston Suomessa, pohtii Tero Kallio Verkkouutisten kolumnissaan.
2.1.2021 Autoveron kimppuun kolmen puolueen ehdotuksilla?
Kirjoittajan mukaan autoilun verottamisessa on tehty hyviäkin avauksia, muistuttaa Tero Kallio Verkkouutisten blogissaan.
25.11.2020 Keskustan kilometriverossa on valuvika
Autoveron poiston hyötyjä epäilevät keskustalaiset voivat kysyä itseltään, kumpi on tärkeämpää: se, että yksittäiset jetrot ja nallet eivät saisi Bentleyjään 400 000 euron sijaan 250 000 eurolla, vai se, että tuhannet keskustalaiset emännät ja isännät voivat ostaa käytettävissä olevalla rahamäärällään kuusivuotiaan Skoda Octavian tai Toyota Hiluxin sijaan kolme vuotta uudemman samanmallisen auton, kirjoittaa vieraskolumnissaan Autotuojat ja -teollisuus ry:n toimitusjohtaja Tero Kallio.
19.11.2020 Autoverot valtion maksettaviksi?
Varovastikin arvioiden Ruotsin kansantalous hyötyy vuosittain miljardeja euroja siitä, että me Itä-Euroopan maiden kansalaiset karistamme taskuistamme rahaa ruotsalaisten autokauppojen lattioille, kirjoittaa Kauppalehden vieraskolumnissaan Autotuojat ja -teollisuus ry:n toimitusjohtaja Tero Kallio.
Autoveromuutokset täytyy tuoda julkisuuteen yllättäen ja yön yli, hallituspuolueiden puheenjohtajat hankkeeseen sitouttaen ja valtiovarainministeriöjohtoisesti, kirjoittaa Autotuojat ja -teollisuus ry:n toimitusjohtaja Tero Kallio Kauppalehden vieraskolumnissaan.
8.9.2020 Miksi kaupan irtisanomiset eivät hetkauta?
Neljä viidestä autoliikkeestä joutui sopeuttamaan toimintaansa kevät-kesällä. Kaupan alan työpaikat, tai niitä koskevat irtisanomiset, eivät talousoppineitamme ja hallitustamme tunnu samalla tasolla hetkauttavan. Autotuojat ja -teollisuus ry:n toimitusjohtaja Tero Kallio pohtii asiaa Verkkouutisten blogissaan.